don't click here

Sonic Extreme

Discussion in 'General Sonic Discussion' started by SegaLoco, Apr 29, 2011.

  1. Borman

    Borman

    Member
    32
    1
    6
    No movement, but a few pledged to boost up the count shortly. Hopefully haha
     
  2. Borman

    Borman

    Member
    32
    1
    6
    Up to 185!
     
  3. Turbohog

    Turbohog

    Member
    926
    118
    43
    Thanks for the updates. Hoping to be able to see a release soon.
     
  4. Borman

    Borman

    Member
    32
    1
    6
    Up to 200!
     
  5. MathUser

    MathUser

    3rd top wiki contributor Researcher
    2,151
    8
    18
    Borman said he was gonna try Sonic Extreme on a soft modded 360 sometime. So those of you without debug units could be in luck!
     
  6. Turbohog

    Turbohog

    Member
    926
    118
    43
    So uh...any updates on this?
     
  7. Borman

    Borman

    Member
    32
    1
    6
    Still $100 short, but Im going to upload it anyway. If you want to get the goal closer, that makes my life easier when it comes to dumping other non-Sonic stuff. Same paypal.

    Download
     
  8. Turbohog

    Turbohog

    Member
    926
    118
    43
    It's too bad the goal hasn't been reached, but thanks a lot for uploading it still! Did you get to try this on a soft modded 360 ever?

    And for anyone who wants to donate, here is Borman's paypal info.

     
  9. Borman

    Borman

    Member
    32
    1
    6
    Nope, realized I didnt bring it with me. Only have my devkit which isnt setup for that sort of testing.
     
  10. JaxTH

    JaxTH

    Pudding Deity Oldbie
    10,358
    586
    93
    Los Angeles
    Jack shit.
    I'm bumping this to simply say that Borman's download isn't on the wiki and I can't do it myself because I'm on a phone that wants to force me to download the MEGA app and even then the wiki is borked on mobile.

    I also find it weird that after releasing it the topic apparently died. Also, aren't there PS2 and GC versions out there as well or am I mistaken?
     
  11. Lanzer

    Lanzer

    The saber calls for its master... Member
    6,845
    3
    18
    Glendale, AZ
    Living life.
    Yeah, their wasn't much interest apparently after its initial reveal, I don't even think the wiki got updated and Borman hasn't been seen in months.

    Unless Borman comes around and reuploads it, your gonna have to do some intense googling to find it.
     
  12. MathUser

    MathUser

    3rd top wiki contributor Researcher
    2,151
    8
    18
    Could be cause noone has been able to get this to work outside of Bormans dev unit. If anyone did they haven't mentioned it. It's still good that it was dumped for preservation sake.
     
  13. N!NJA

    N!NJA

    Member
    106
    75
    28
    Under your bed.
    Collecting all Cartridge based Sonic games and their regional variations!
    Pretty sure it will work on other XDK's/Dev Unit's and possibly on modded xbox's with 128MB ram. Haven't tried it myself but when I have a spare moment I'll try booting it up on my XDK and a modded xbox to see if it'll work.
     
  14. Borman

    Borman

    Member
    32
    1
    6
    Im around, I just don't sign in very often. It should be on HiddenPalace when its up. Works on any XDK or box with 128mb of RAM, it isnt locked to mine or anything. I wasnt testing it on the original Xbox kit or anything. And no, no PS2 or GC builds for this.
     
  15. TimmiT

    TimmiT

    ¯\_(ツ)_/¯ Member
    http://www.youtube.com/watch?v=H6lXV1YNjVA
     
  16. Chimera

    Chimera

    I'm not a furry. Tech Member
    1,272
    17
    18
    Castlevania prettyness
    10:22, damn that's some harsh business if I've ever seen any.

    Gotta always read your contracts kids. Never pitch anything to anyone until you know you're not going to get ripped off. Especially if pitching an idea while already under contract.
     
  17. JaxTH

    JaxTH

    Pudding Deity Oldbie
    10,358
    586
    93
    Los Angeles
    Jack shit.
    So...while this definitely has a page on Hidden Palace, there is no download link there.
     
  18. rata

    rata

    Member
    690
    73
    28
    Argentina
    Trying to be useful somehow.
    Betrayer son of a bitch... that's all I have to say.
     
  19. TimmiT

    TimmiT

    ¯\_(ツ)_/¯ Member
    Tbh the developer's accusation of Sega stealing their idea is kinda ridiculous. Their idea was basically just "what if Sonic rode a hoverboard and played a bit like Tony Hawk Pro Skater." The similarities with Sonic Riders' kinda seem to end at Sonic riding a hoverboard too, it's completely different from their pitch otherwise. Unless the design doc they sent was completely different from what they originally pitched. Plus Sonic riding a board had already been done in multiple Sonic games at that point.

    Like it's possible that Sega maybe got the idea to make a Sonic game with hoverboards from them, but what they eventually made is so different I'm not sure if that matters.
     
  20. rebelcheese

    rebelcheese

    Member
    174
    0
    16
    Even if they did steal the idea, they've been eating the bad karma for years upon end. At least until Colors and Generations.